duminică, 11 septembrie 2016

Marketing si vanzare in Vanzari directe (1)

Motto: Astazi clientul nostru - rostit sau nerostit spune ,, Nu ma intereseaza povestea ta, ma intereseaza doar nevoia si dorinta mea"


    Ei bine da, compania cu care sunt partenera se numeste companie de vanzari directe si oricine prima data se gandeste ca - daca ar fi un domeniu unde trebuie sa fii foarte bun, atunci acel loc sunt Vanzarile.
In timp am descoperit insa ca, de fapt, nu e chiar asa!

    De fapt, ce facem noi in vanzari directe? Aducem produsele si serviciile noastre in atentia noastra (in primul rand) si in atentia celor apropiati noua. Si facem acest lucru in conditiile in care si ceilalti mari producatori - care platesc reclama si care au marfa in magazine, pe rafturi, doresc de fapt, acelasi lucru: sa aduca in atentia noastra si a celor apropiati noua produsele si serviciile lor.
     Pare ,,o lupta" nedreapta, nu-i asa? Tu unul - pana mai ieri un consumator obisnuit - si ei ... multi si mari :).

Si totusi, noi avem o ,,arma secreta" extrem de puternica! Se numeste INCREDERE, caci noi insine consumam produsele pe care le recomandam si cei din jur ne cunosc si stiu ca pot avea incredere in experienta personala a cuiva apropiat!

Sa ne intoarcem insa la Vanzari ....
Ceea ce mi s-a parut cel mai interesant atunci cand m-am alaturat unei companii de vanzari directe a fost faptul ca nu am fost imediat chemata si instruita in tehnici de vanzari. Nici vorba de target sau obligatii de revanzare! ... Nu existau programe sau traininguri speciale pentru vanzari ci programe si traininguri de invatare, cum sa fii mai sanatos, cum sa alegi produsele potrivite pentru tine si pentru familia ta ... Practic... nu vanzare ci marketing, marketing educational..

Acum ma gandesc asa: daca compania cu care sunt partenera - desi este o companie de vanzari directe - are ca parte importanta din strategia ei marketing-ul educational, atunci care va fi strategia mea de marketing, pentru propriul meu business?

Stiu ca ,,Marketingul este un concurs pentru a atrage atentia oamenilor"(Seth Godin) si ma gandesc ca - daca invat sa fac un marketing bun, corect (nemanipulativ), de calitate voi avea, ca si consecinta, vanzari bune. Deci... intai marketing si apoi vanzare :)
Eu asa cred acum, tu ce parere ai?

Pune in aplicare si spune-mi cum ti se pare!
Gina

                                                                                         ( Sursa foto: http://gofaztrack.com/sales/6-langkah-tepat-pemasaran-produk/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu